Hluk

Progresivní a experimentální elektronika

První edice poslechového a diskuzního večera zaměřeného na současnou progresivní a experimentální elektroniku, zastoupenou domácími nezávislými labely. Těšíme se v undergroundovém prostoru A2 Stage klubu Alterna. Akci pořádá AlterEcho.

Zahrají nám:

FALSE TRANCE (Red for Colourblind)

Sólový elektronický projekt Ondřeje Paruse, nenápadného sympaťáka s citem pro hudební kompozici a improvizaci zároveň. Znáte ho ze seskupení Lightning Glove, Ruinu, Trans Soma či dříve Sister/Body a nejnověji také duo Intervalle, které tvoří spolu s bratrem, jinak zvukovým umělcem White Wigwam. Jako osobnost nezávislé scény je součástí kolektivu nejdříve působícího kolem labelu KLaNGunKRaCH, později jeho odnože Red For Colourblind –kazetového labelu orientovaného na noiseovější podoby současné elektroniky. Jeho přítomnost slibuje neurotické rytmy, hutné zvukové koláže, nečekané samply a vůbec dost nevyzpytatelný set, který se nejspíš promění v uhrančivý rituál.


EVIL MEDVĚD (Red for Colourblind)

V Praze usazená skotská producentka Holly McGowan pochází z Glasgow, kde patřila k místnímu queer aktivistickému DJskému kolektivu VAJ.power (genderově se identifikuje jako non-binary). Od roku 2018 se věnuje elektronické hudbě, kterou tvoří pomocí modulárů, drum boxu, sampleru a živého re-samplingu. S produkcí vlastních nahrávek začala během pobytu v Brně, kam se nyní vrátí s čerstvě vydaným EP Fictionkin. Experimentální a hypnotický tanec jejího zvukového ekosystému má kořeny v britské bass music a grime scéně.


ENCHANTED LANDS (Genot Centre)

Ambientně-noisový projekt Barbory Polcerové byl malým zjevením v současné české elektronice, když v roce 2017 vyšlo album Feed Goals. Stále fascinující nahrávka, unášející do snových krajin, je naživo ještě průraznějším důkazem o tom, že i tichá hudba, jemná jako pavučinky, může určovat vývoj progresivního hluku a vyvolávat intenzivní emoce. Zvukové asambláže jsou protkány mikroskopickými texturami, podivuhodnými scenériemi a silně evokují vizuální procházku po jiných planetách a pralesem ve fantazijním světě budoucnosti.


HLUK má také rozpoutat diskuzi a otevřít prostor pro setkání a sdílení společných i rozdílných zkušeností mezi lidmi, kteří se věnují „hudbě na okraji“, ať už to znamená poslechově náročnější směry, žánrově specifickou tvorbu, nezávislé aktivity v městem zanedbaných a chátrajících prostorech, komunitních centrech či na periferii vzdálené od kulturních středisek.

Na první hlučnou diskuzi pozvání přijali:

Wim Dehaen (Genot Centre/Praha)
Jiří Habarta (Fajfr štýl fest – Vrbno pod Pradědem, Ghost of you/Brno)
Libor Staněk a Martin Kalenský (jihočeská nezávislá scéna)
Zdeněk Konečný (MENU/Hradec Králové a Pardubice)

Diskuze od 18:00 (vstup jen na tuto část zdarma)
Live sety od 20:00 (vstup na celý večer 100,-)

HLUK finančně podpořila Nadace Život umělce. Děkujeme.

/// Martin Kalenský (Svetadil) a Libor Staněk (Živá vila, Frantoly) ///

Světadíl je komunitou, která se snaží zlepšovat podmínky pro skateboarding a nezávislou kulturu v Českých Budějovicích a blízkém okolí. Kromě veřejných míst využívají již třetím rokem svůj prostor zvaný Světadílna. Ten často slouží i jako zázemí pro ostatní nezávislé produkční jednotky, např: NAAB, Low budget booking nebo kolektiv Živá Vila, který zde pořádá koncerty. Spolek, jenž původně vznikl za účelem ochrany budovy Kralovy vily v Prachaticích, se postupně přetavil v produkční jednotku pečující o lokální DIY scénu. Své akce organizují ve veřejném prostoru, lokálních klubech, nebo Hostinci u Parádů ve Frantolech, který je takovou oázou pro nezávislou kulturu na jihu Čech.

/// Jiří Habarta (Ghost of You, Čau Česko /// fajfr štýl fest – Vrbno pod Pradědem) ///

Guru brněnské kytarové scény, co hraje i na synťáky. Populární učitel zeměpisu a biologie, známý z kapel Ghost of you a nově i Čau Česko kromě všemožných hudebních spoluprací také patří k pořadatelskému týmu DIY festivalu Fajfr štýl v budově bývalé sklárny ve Vrbně pod Pradědem. Je či není náhoda, že i tady se hudební setkání propojuje s místní skateboardingovou základnou?

Čti: https://alterecho.muzikus.cz/zive/reporty/tajemstvi-vrbenskeho-skla.html

/// Wim Dehaen (Genot Centre) ///

Belgický chemik, ale také hudebník a producent žijící v Praze, který spolu s Ondřejem Lasákem založil pražský kazetový label a platformu Genot Centre. Jejich doménou je ambient, noise a hledání nových zvuků. Ve spolupráci s Jardou Petříkem a Radiem Wave uspořádali dvacetidílnou sérii celonočních koncertů Silent_Night, na níž představili celou řadu výrazných osobností světové i domácí ambientní a progresivní elektronické hudby. Občas tento koncept pronikl i do letní noci pod širým nebem (Velodrone v trebešínském cyklistickém okruhu, Luční přespávačka u sauny a osvěžovny NUUK v Hradci Králové), tradiční Silent_Night v pražském divadle PONEC však s dvacátou edicí končí.

Čti: https://alterecho.muzikus.cz/altersfera/rozhovory/ondrej-lasak-snazim-se-aby-neslo-o-bezne-koncerty.html

/// Zdeněk Konečný (MENU) ///

Další učitel do party, ale jinak především hudební dramaturg a zakladatel platformy MENU, která je festivalem, labelem a uměleckým kolektivem. Vznikla v roce 2006 v Hradci Králové a zaměřovala se především na současnou elektronickou hudbu a VJing. Později se aktivity rozrostly o MENU Lab, hudební a vizuální laboratoř, jež hostila řadu zajímavých koncertů a workshopů. A poslední dva ročníky MENU také navázaly spolupráci s pardubickým sdružením Offcity a dvoudenní festival se konal v Automatických mlýnech, architektonickém skvostu Josefa Gočára.

Čti: https://alterecho.muzikus.cz/zive/reporty/periferni-rezonance-ve-winternitzovych-mlynech.html